рус en

Астрономи проникають в природу галактик, що нагадують арахіс в шкаралупі

07 травня 2016 14:54:33

Астрономи проникають в природу галактик, що нагадують арахіс в шкаралупі

Астрономи з Технологічного університету Суинберна, Австралія, відкрили структури незвичайної форми в двох сусідніх дискових галактиках. Ця команда з Суинберна недавно розробила нове програмне забезпечення для отримання зображень, що зробило можливим спостереження галактик типу «арахіс в шкаралупі», форма яких обумовлена ​​відповідним розташуванням зірок у центральних областях галактик.
Використовуючи дані, отримані за допомогою космічного телескопа «Хаббл» і Слоуновской цифрового огляду неба, дослідники вивчили незвичайні галактики NGC 128 і NGC 2549. Ці галактики знаходяться на відстанях відповідно 200 і 60 мільйонів світлових років від Землі в напрямках сузір'їв Риби і Рись і демонструють незвичайні модифікації конфігурації типу «арахіс в шкаралупі».
Хоча вченим вже давно відомо, що балджі обох цих галактик демонструють форму шкаралупи арахісу, проте в новому дослідженні вперше показано наявність другої, більш тьмяною структури у формі шкаралупи арахісу.
«Вони нагадують дві шкаралупи арахісу, вкладені одна всередину іншої. Такий феномен спостерігається вперше! », - сказав Богдан Ціамбур, володар наукового ступеня доктора філософії і головний автор нового дослідження.
Астрономи вважають, що балджі галактик в формі арахісової шкаралупи утворюються в результаті розподілу зірок вздовж «перемичок» галактик. Такий розподіл зірок характерно для центрів багатьох обертових галактичних дисків. Кожна з галактик, що спостерігаються в цьому дослідженні, містить по дві такі перемички, і за однією з версій, що пояснюють походження структур у формі арахісової шкаралупи, випинання решт цих двох перемичок в напрямках відповідно вгору і вниз від площини диска галактики обумовлює спостерігається зміна форми галактичного балджа .
Це дослідження також може допомогти пояснити, чому балдж нашої власної галактики Чумацький шлях також має форму арахісової шкаралупи. Цей факт може пояснюватися наявністю в нашій галактиці двох перемичок з підвищеною щільністю розподілу зірок, вважають автори роботи.
Стаття з'явилася в журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.